Marknadsföring till äldre kvinnor – Äntligen

Modeföretaget Joy satsar på äldre kvinnor

httpv://youtu.be/XjWMA6JkVOo

”– Våra kunder lägger mindre vikt vid att behaga andra. Klädernas uppgift är att hänga med i deras aktiva liv. Därför vill vi visa upp kläderna på kvinnor i rörelse istället för på modeller som poserar”.

”Vi är stolta över att ha valt vanliga kvinnor som inte är modeller, som inte poserar som man oftast ser och som är från olika ursprung. De är med för sina starka personligheter och för sin livserfarenhet. Fokus är på vad de säger inte hur de ser ut. Detta är det första vi gör och ett stort steg i rätt riktning för det vi tror på”.

Via – DAGENS MEDIA

Det här fungerar. Webbsidan är dessutom enkel och tydlig med en hel del fakta, matchande stiltips etc.

Ett magasin med tips och idéer ligger redan ute i butikerna.

http://www.joyshop.se/generation-w

https://www.facebook.com/JOYlovealldressall

Skärmavbild 2015-03-31 kl. 18.12.02

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *