HO Form och formgivning

Hur kommunicerar du med grafisk form och design?

I dagens villkor förändras ständigt format och medier. Hur håller du en tydlig kommunikation i dessa kanaler?
Enkelt sätt kan man se det som att man utnyttjar alla kanaler som ger bäst valuta för pengarna.

För att lyckas, gäller det att hålla samma kommunikation inom alla medier och dessutom anpassa form och design visuellt till innehållet så budkapets idé och värde fungerar så effektivt som möjligt. En balans som kan vara väldigt utmanande.

Var du än rör dig i din verksamhet, ja till och med privat sätter du spår.
Du kan lätt föreställa dig vad och varför vissa spår ser ut som de gör?

Intrycket
Första intrycket går inte att ändra på. Hur du talar, röstläge, klär dig, språk. Allt det kan särskilja dig när du väljs ut mot andra verksamheter och företag.
Det är väldigt viktigt att kommunicera rätt med omgivningen. 
-Missar du det är du strax bortglömd.

Första steget har du säkert redan tagit?
Skapat ditt eget visuella spår, -varumärket.

Det räcker inte bara med ett ”märke”, det krävs precis som när man klär sig en speciell stil, (grafisk profil – identitet) som förmedlar vad varumärket står för.
Det kan förmedla en attityd eller invetera till handling.
En tydlig medveten grafisk utformning eller profil, sätter kvalitet på varumärket, och ger förtroende och trygghet för mottagaren.

Ett bra bok-tips