Volvo – Walt Whitman = reklamfilm

Volvo’s nyaste reklamfilmer för sitt nya modellprogram i USA är intressanta då de tillför mer berättande (story-telling) och har ett helt annat innehåll än generella reklamklipp man annars är van att se. I USA har de skapat just stor nyfikenhet och intresse.

httpv://youtu.be/bpZu07GhUiA

I just detta klipp, ”Song of The Open Road” — där Volvo S90 nästintill har en biroll finner vi en författare som reflekterar både bakåt och framåt.

I första rutan skymtar dessutom ett bokomslag med namnet ”Walt Whitman”, det visar sig vara temat genom hela klippet. Walt Whitman var en av USA’s största poeter och den referensen är ett intressant inslag som lyfter reklamfilmen ett snäpp till. imageEtt mycket spännande grepp är att den inledande scenen också upprepas i klippets slut. Detta gör att filmen får ytterligare ”filmisk” effekt liknande ”Kieślowski’s” filmer.

Här är de båda andra reklamfilmerna, Volvo – The Open Road, (här skymtar Walt Whitmans namn ännu en gång) 30 sek,- och Volvo XC90 – Volvo Wedding, 3.02 min

httpv://youtu.be/DQyOY-5LLmI

httpv://youtu.be/1Q0ePBvH18c

Kan ju vara källa till inspiration,- för den som vill berätta lite mer om en annars trist produkt alternativt tjänst.

Referenser: http://creativity-online.com/work/volvo-song-of-the-open-road/48810

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walt_Whitman

 

 

Egna illustrationer – Nytt material

Egna komiska illustrationer – tecknat

Här är ett par nya ”gubbar” i falurött och tjärsvart,-  med tänkvärda underfundiga kommentarer i den situation jag placerar dem. Ofta får färgerna kontrastera en visuell effekt jag gärna eftersträvar. Bilderna monteras i ram beroende på behov i begränsad upplaga. Nedan finns exempel på montage i ram. Ram och bild är kvadratisk, kartongens färger kan variera lite grand. 400 kr utan ram, 500 kr med ram.

Fler bilder finns här!

Hör av dig här på min kontaktsida.

Upplaga numreras
Upplaga numreras