Jaguar i-Pace: Krocktest! EURO-NCAP

Stolpe in ser ut att hålla?
Delar flyger åt alla håll då det är mycket plast i fronten?

https://www.euroncap.com/en/results/J…

I klippet ser man att en stor del av fronten trycks in och det Ser otäckt ut. Men studerar man klippet i just den sekvensen ser man att fronten ändå tar krocken på rätt sätt! På skadesidan, (som kan laddas ned separat) ser man att Jaguar i-pace får fem stjärnor, som den har gjort sig väldigt välförtjänt av. 

Det är alltså högsta klass på säkerheten. Det är det inget snack om!

På eCar Expo -18 i Göteborg fick jag chansen att köra hela två varv med en Svart Jaguar i-Pace. Även någon kilometer motorväg. Men bilen hade gått hårt sista tiden och den var rejält smutsig. Det visade sig att handtagen gärna drog åt sig både vägsalt och sand.
– Gaspedal och regenerering var antagligen dåligt synkade under min körning? Jaguar i-Pace kändes lite nervig och svår att moderera med gaspedelan i låg fart.
Förklaringen kom ju senare från scenen under prisutdelningen av Elbil Sverige. Mjukvaran, men den brukar ju inte slitas ut??
Missa inte bonusklippet från en provtur i USA längst ned!

Peter Sundfeldt intervjuar den danske representanten vid prisutdelningen på eCar Expo

Även i Norge kammade Jaguar hem priset som Årets bil!

Länk till den artikeln: http://www.mynewsdesk.com/se/landroversverige/pressreleases/jaguar-i-pace-aer-aarets-bil-i-norge-2809576