HO-FORM

Ner med Vitt o Fräscht!?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/boende/article15693181.ab

Ett brännvinsskåp sätter både färg och känsla i vilken inredning som helst!

”– Tidigare har det funnits en rå enkelhet i inredningen som mer och mer byts ut mot en mer ombonad känsla med traditionella material. Vi kommer att se mer färg, mönster och naturromantik framöver, säger Erik Lundkvist, fastighetsmäklare på Erik Olsson Fastighetsförmedling.”

Bergtagen design har de rätta prylarna!

 

http://bergtagendesign.se

Intressant om Mackmyra Brukswhisky

http://www.resume.se/nyheter/design/2012/11/01/ny-design-tar-svenska-whiskyundret-ut-i-varlden/

”Formgivningen (Designen) har sitt ursprung i att idén till Mackmyrawhiskyn kom till under en skidsemester i Sälen för 14 år sedan.

– En liten anekdot är att den flaskdesign som nu lanseras inte är den stutgiltiga. En av skissbilderna på den nya flaskan är ett par skidor eftersom idén kom till under en skidresa. Dock fick vi inte ha dem för Systembolaget, eftersom de inte vill uppmuntra alkoholkosumtion i samband med fritidssysslor. Det har vi fått lösa genom att sätta etiketten lite snett på flaskan för att dölja skidorna. Nästa gång vi trycker nya flaskor måste vi ta bort dem, säger Magnus Dandanell vd och grundare av Mackmyra.”

Verkliga modeller kommenterar sig själva i Lanvin kampanj

Trend-spanat:

Verkliga modeller gör Lanvin’s annonskampanj udda och intressant. – Inte bara sett till produkten, kläderna. Utan också kulturellt. Nu finns ett videoklipp där modellerna kommenterar sig själva.

httpvh://youtu.be/1viiuWXdDhM

Se även denna länk för mer bakgrund.

Bergtagen Design

Bergtagen Design på plats på Antikmässan i Helsingborg!

HO-Form tog på rekordtid fram katalogen. – För den som söker det där alldeles speciella och unika. Det “åtråvärda”, om man så säger?

http://bergtagendesign.se/
http://www.helsingborgsutstallningar.se/antikmassa_hbg/
Foto: Sebastian Niemi.

Identitet i klädseln avslöjas i bilder av Herlinde Koelb

Foto av Herlinde Koelb

Det är slående hur vår uppfattning om en viss person kan vara så överraskande när det gäller klädsel. Ett exempel på hur viktig klädseln kan vara i vissa situationer.

Kanske en del är lite bättre klädda i stadsbilden framöver?

Länk till SPIEGEL.de och bildspel

Att resa är att finna kunskap

”Urban Observatör i SVD” Aha-upplevelse resans behållning

”SÅNT ÄR LIVET Myten runt resandet är att vi alla ska på krogen, shoppa loss, sola hysteriskt, rumla runt. Men nog drivs de flesta av oss mer av kunskapstörst, ett udda egensinne.” Se länk

Ett utsnitt med intressant vinkling: ”Vi klamrar oss alla allt mer krampaktigt runt våra varumärken, och glömmer ofta att blind lojalitet till en produkt ofta är ett bevis för att man blivit lurad. För varumärkena är i de flesta fall bara ett smart uttryck för marknadsekonomins ”realness”, att sol-och-våra på ett snyggt och trovärdigt sätt.”

Brisntade stavning skapar dåli kommunition

Vi letade på pin kiv upp lite pinsamma felstavningar.

Bland andra ”personal”,  och jobb-titel, ”Account Manager”.
Det gäller verkligen att tänka efter före, innan man lägger ut sitt material på nätet.

Framför allt företag riskerar hela sin heder  och ställning på ett enda litet misstag. – Eller fler!

Se resultat i bilderna.

Givmildhet på nätet sponsrar kultur. (Crowd funding)

Intressant artikel i Svenska Dagbladet visar på möjligheterna med ”insamling” via nätet.

Skrapa ihop pengar via nätet för ditt/era projekt via nätkontakter kollektivt. (Crowd funding).
Så länge det är tillräckligt stort av allmänintresse och håller en tillräckligt seriös nivå förstås.

Läs artikeln i länken