Vaga miljöargument i marknadsföringen av elbilar och laddhybrider

Argumenten för elbilar och hybridfordon visar sig övergripande och saknar ofta detaljerad, för dig som ev kund, relevant information.

Allt fler branscher väljer idag att använda miljöargument i sin marknadsföring jämfört med för sex år sedan. Det visar en ny kartläggning som Konsumentverket låtit göra.

Detta är ju intressant i all kommunikation för laddbara fordon, och det är lite tråkigt man inte förstår i branscherna hur viktigt det faktiskt är att ge dig som kund en relevant och tydlig information. Här saknas det ännu tråkigt nog, till stor del kunskap hos många av dessa aktörer.

Se bilderna nedan hur det ser ut i resultaten. Undersökningen kan laddas ned här i sin helhet.

https://www.konsumentverket.se/aktuellt/nyheter-och-pressmeddelanden/pressmeddelanden/2021/kraftig-okning-av-miljoargument-i-marknadsforing/

TESLA OWNERS SWEDENNestor AB – VUEF.seEnergy Evolution CenterSero.se