Cancerfonden – reklam som griper tag i hjärtat!

Något av det bästa jag sett på länge! Fint och känsligt gjord, både tragisk och hoppfull på bara 4 minuter. Musikaliskt är den även väldigt lyckad med Anna Ternheim som lika fint lagt sin stämma och sång till klippet. – ”Minns det som igår” i Cancerfondens julfilm. Låten är hennes specialskrivna version av den klassiska nyårsången Auld Lang Syne

Via DAGENS MEDIAS artikel:

Cancerfondens kampanj handlar om att skapa engagemang, hopp och få fler att bidra till svensk cancerforskning, och man gör det genom att sätta fokus på Cancerfondens Nyårslyktor.

Den fyra minuter långa filmen har gjorts tillsammans med reklambyrån King och syns online och i en kortare version i Discovery och TV4-gruppens kanaler.

Cancerfonden: En av tre får cancer, men alla drabbas. Tack vare forskningen ökar överlevnaden och fler blir friska. Var med och bidra till svensk cancerforskning – köp julklappar som räddar liv på cancerfonden.se/jul.