”Dont panic Elon”! – T minus 10 seconds and counting…
Via Youtube
VISUELLT EFFEKTIV
Via Youtube
Här brygger hantverksbryggeriet Coppersmith’s Brewery med äkta råvaror, producerade i Västerås närhet, vatten – korn – malt – humle och jäst. Till det hör förstås passion, kreativitet, kärlek och förstås inte så lite kompetens.
De har nyligen skapat ny slogan: ”OUR PASSION – YOUR PLESAURE”, till det kan man lägga till att de verkligen gör världens godaste öl! Jag kan själv intyga det efter bryggerivisning i februari 2018! Ännu en visning är 8 Mars -18, vilket också är den internationella kvinnodagen!
Tack vare att man har anläggningen i Västerås innebär det fördelar då just vattnet är det som gör produktionen unik. Vattnet kommer ur Badelundaåsen som är grundkällan till Västerås vattenkvalitet, den är alltid densamma! 100% jämn och absolut kvalitet året runt. Det gör också att man kan tillsätta precis de essenser och salter man vill för att göra en perfekt bryggning.
Man har bland annat alkoholfri öl på gång som,- säger i varje fall VD och eldsjälen Petri Karhukorpi. ”Vi nog kan bli bäst på alkoholfri öl tack vare att vi vet hur vi skall producera den för bästa resultat”.
Petris mål är inte att vara störst, men bäst och vara nära kunden. satsning på att erbjuda restauranger och pubar speciella ”paket” är en av planerna vilket kan göra kundens upplevelse ännu bättre.
Bryggeriet startades 2014 efter att Petri ville ha nya utmaningar i livet. Petri är mycket intresserad av gastronomi och i synnerhet av dryck. Han är även sommelier och kock.
Foto bild och klipp: © Håkan Öqvist, Ho-Form.se
Den nya symbolen’s syfte är om användare upplever kommentarer olämpliga. Ett formulär visas där denne motiverar genom att klassificera den som exempelvis ”off topic”, provocerande eller vilseledande. Detta testas begränsat i USA.
Att användaren röstat ner ett inlägg syns inte utåt, utan skickas till Facebook. Det framgår alltså inte för allmänheten hur många som valt att rösta ner ett specifikt inlägg, det är alltså inte en ogillaknapp.
Symbolen kommer efter en rad förändringar med syfte att bli mer relevant för användarna och kan väcka nya frågor om censur, skriver Techcrunch.
Källa: Resumé
ABB tänkte sig nya sponsrings-projekt och faktiskt Formula 1. I arbetsgruppen tog vi fram förslag på hur det skulle kunna te sig. ABB blev väldigt sugna på projektet men skrinlades efter ett tag då kostnader och inriktning visade sig alltför omfattande.
Nu är det annat ”ljud” på raceranorna och Formula E har kommit att bli ett sponsorprojekt som passar ABB mycket bättre då ju Formula E körs uteslutande med elbilar. Utvecklingen från startåret 2014 har varit otroligt snabb. Bilarna i senaste generationen är redan effektivare och kan köras hela lopp utan att behöva byten som de tidigare loppen krävde. Dessutom körs loppen oftast i stadskärnor och ger en helt annan publikkontakt mot Formula 1. Det känns ju minst sagt märkligt resa runt halva jorden till en avlägsen bana där avåkningszoner och andra säkerhetsarrangemang gör att du nästan tvingas släpa runt kikarutrustning för att kunna se något alls!
Se även länkar nedan för den som vill veta mer:
http://www.fiaformulae.com/en/championship/overview/
http://new.abb.com/news/detail/3182/abb-and-formula-e-partner-to-write-the-future-of-e-mobility
http://www.felixracing.se/felix-rosenqvist-fyra-efter-rejal-upphamtning-i-santiago/
”Digitaliseringen sprider sig från bransch till bransch. Traditionella företag skriker efter kompetens för att hänga med i utvecklingen och inte bli omsprungna av snabbfotade uppstickare. Kanske inte konstigt att digital kompetens ligger högst upp på listan över de områden som kommunikationsköpare vill att deras byråer förbättrar”.
Digital kompetens 24%
Kunskap om era slutkunder/målgrupper 22%
Delad tredje plats:
Proaktivitet 21%
Kunskap om er marknad 21%
Missnöjda och mindre nöjda kunder – viktigast att förbättra:
Proaktivitet 35%
Digital kompetens 27%
Kunskap om er marknad 23%
Via Resumé och analysföretaget Regi
Håll din information säker i ”molnet”! Alltför många verkar inte ta det på allvar enligt rapport från Google. Se bara till att du använder tvåfaktorautentisering som ju redan finns tillgängligt i Apple ID och Google. Googles app förenklar dessutom om du har flera google-konton.
”I utställningen Transformation som pågår den 16-29 januari på Svenskt Tenn lyfter studenter i Visuell kommunikation på Beckmans Designhögskola hoten mot världshaven och ger nya ingångar till den högaktuella havsforskningen”
Utställningen tar avstamp i Beijerinstitutets arbete med projektet Key Stone Dialogues – en dialog mellan forskare och världens ledande fiskeriföretag i syfte att förbättra havsmiljön. Projektet har inspirerat till 16 verk, bland dem en nyhetssändning från en alternativ verklighet, en köksmaskin som ”avplastifierar” maten vi äter och en bok som skildrar plastleksakers färd över havet.
Det är andra gången som Svenskt Tenn låter studenter i Visuell kommunikation tolka institutets forskning.
–Kursen är en samarbetskurs med många aktörer inblandade. Samarbete, research och det egna uttrycket står i fokus när studenterna utmanas i att förvandla komplex information till självständiga konstnärliga projekt, säger Samira Bouabana, programansvarig på Visuell kommunikation.