Omställning till en hållbar utveckling sker oerhört snabbt. – Obevekligt! I motsats till alla dåliga nyheter är det ändå inte en anti-rörelse. Det är en positiv framtid som började igår!
Detta kan ge mätbar lönsamhet i längden. Men inte utan hårt envetet arbete.
Tre faktorer kan vara bra att fundera kring.
1. Är varumärket fossilfritt? |
2. Är din kommunikation för produktcentrerad? |
3. Är dina kunder medvetna om ert hållbarhetsarbete? |
Dina kunder och deras kunder letar efter leverantörer och varumärken som är beredda att ta sig an positiva förändringar som resulterar i hållbar utveckling, och bättre miljö för oss alla. Och det är inte för sent!
Ett bra sätt är att kommunicera det utåt. Dina kundrelationer påverkas i positiv riktning och resulterar i att du skiljer ut dig från konkurrenterna. Där har varumärket en central roll.
Men det räcker inte att polera ytan.
Låt oss ta ett förutsättningslöst samtal, det ligger mycket värde i det.
Eller slå en signal så kör vi!
Håkan Öqvist, HO-Form.se
Intressant länk som stödjer detta: Why-sustainable-investing-makes-good-business-sense